Telefoonservice voor elk bedrijf
Het is belangrijk om goed bereikbaar te zijn als bedrijf, omdat een slechte review tegenwoordig snel geschreven is. Het is dan ook belangrijk om ten alle tijden een goede klachtenlijn te hebben en ook op een fatsoenlijke manier bereikbaar te zijn. Vaak is slechte bereikbaarheid niet iets dat bedrijven expres doen, maar schiet het er gewoon bij in. Vooral kleine bedrijven hebben de neiging om de waarde van bereikbaarheid en een goede telefooncentrale te onderschatten. Een goede telefoonservice kan op die momenten enorme waarde hebben.
Wat is een telefoonservice?
Een telefoonservice is een dienst waarbij een speciaal bedrijf de telefoondienst van jouw bedrijf overneemt. Hiermee besteed je de telefoondiensten van jouw bedrijf dus uit aan een ander bedrijf. Denk hierbij aan de klachtenlijn, de receptie, et cetera. Het voordeel? Jij hebt geen omkijken meer naar deze werkzaamheden en hoeft ook niemand fulltime aan te nemen om dit allemaal af te handelen. In die gevallen koppel je het telefoonnummer van je bedrijf aan de telefoonservice en zal een van de telefonisten van dit bedrijf de telefoon voor je opnemen.
Betalen voor de telefoonservice
Bij sommige bedrijven betaal je per gesprek en bij andere betaal je een vaste prijs voor de dienst. Beiden is voordeliger dan het inhuren van een fulltime communicatie persoon in je eigen bedrijf. Bij een normaal contract met een telefoonservice worden enkel normale telefoontjes afgehandeld en wordt er geen specifiek kennis ingezet. Heb jij bijvoorbeeld een bedrijf dat alleen gebeld wordt door klanten die specifieke kennis verwachten? Bijvoorbeeld bij een bouwbedrijf of een advocatenkantoor, dan is het verstandig dat er wel iemand zit met specifieke kennis.
Specifieke kennis
Bij sommige bedrijven is het belangrijk dat de persoon die opneemt specifieke kennis heeft. In die gevallen betaal je extra voor de dienst en wordt er iemand op jouw bedrijf gezet die kennis van jouw zaken heeft. Vaak hebben telefooncentrales dan ook teams die bijvoorbeeld alle advocatenkantoren op zich nemen, teams die alle technische bedrijven op zich nemen, et cetera. Op die manier kan een telefoonservice dan ook garanderen dat jouw klanten en potentiële klanten altijd op een professionele en gepaste manier worden ontvangen.
Lage kosten
Vaak vragen bedrijven zich af hoe het kan dat de telefoondiensten voor lage prijzen kunnen worden aangeboden. Het verdienmodel van een degelijke organisatie is echter heel simpel. De telefonisten die in dienst zijn bij de telefoonservice worden voor verscheidene bedrijven ingezet en daardoor worden de kosten als het ware over de bedrijven verdeeld. Daardoor kost een telefonist van een dergelijke centrale dan ook minder dan wanneer iemand fysiek voor jouw bedrijf zou werken. Ook betaal je meer als je mensen met specifieke kennis in wilt zetten, omdat je dan natuurlijk met minder bedrijven te maken hebt per persoon.
Klachtenlijn
Ook kun je een telefoondienst de klachten voor je bedrijf af laten handelen. Op die momenten zal een telefonist van het externe bedrijf de telefoon voor jouw bedrijf opnemen en ervoor zorgen dat de klant op een juiste manier wordt afgehandeld. Hierbij is er meer contact met het bedrijf nodig en zal de telefonist dan ook vaker contact houden om eventuele problemen of vragen te bespreken. Het is moeilijk voor een telefonist om een boze klant van oplossingen te voorzien aangezien zij het bedrijf natuurlijk niet heel goed kennen. In de meeste gevallen is het dan ook mogelijk om lastige vragen doorgeschakeld te krijgen vanuit het bedrijf, maar je kunt er ook voor kiezen om extra te betalen. In dat geval zal een bedrijf alles zelf afhandelen en veel contact met je houden om de afhandeling op een juiste manier voor het bedrijf te kunnen garanderen.
Op zoek naar een professionele telefoondienst of notuleerservice? Kijk direct op SecretariA!