Met deze tips maak je een pakkende flyer

Met deze tips maak je een pakkende flyer

Organiseer je een klein evenement of wil je meer klanten trekken naar je bedrijf? Dan kunnen flyers een zeer goede marketing tool zijn om meer aandacht naar jouw zaak te trekken. Een goede flyer maken is echter een kunst en doe je niet zomaar even. Een succesvolle flyer voldoet aan een aantal ongeschreven, maar desalniettemin belangrijke eisen. Wil je weten hoe je een pakkende flyer maakt om jou te helpen jouw doel te behalen? Lees dan verder.

Een duidelijk doel en de doelgroep

Allereerst is het belangrijk om het doel van je flyer te bepalen. Wat wil je ermee bereiken? Wil je nieuwe klanten werven? Wil je mensen informeren? Of wil je graag dat mensen hun gegevens achterlaten zodat jij ze kan toevoegen aan een mailinglist? Dit zijn belangrijke vragen die je jezelf moet stellen. Zolang jouw doel niet duidelijk is, kan het erg lastig zijn om een begin te maken aan het ontwerp van een flyer. Het doel zorgt ervoor dat je weet wat er op de flyer moet staan en aan welke doelgroep je dit richt. Als je doelgroep bijvoorbeeld senioren zijn, dan kun je beter geen gebruik maken van al te moderne taal en ingewikkelde teksten.

Een pakkend design

Een goed design voor je flyer is essentieel. Het design moet als doel hebben om mensen nieuwsgierig te maken naar wat er op de flyer vermeldt staat. Als je een ervaren graphic designer bent, dan kun je met grote programma's als Illustrator en InDesign aan de slag. Maar wees niet getreurd als dat niet zo is. Je kunt ook prima een flyer ontwerpen in Word of Powerpoint. Echter zal dit er misschien wat minder professioneel uit zien, maar als dit voor jouw doel niet zoveel uit maakt, dan kun je deze programma's gewoon gebruiken. En dan is nog de vraag of je de flyers professioneel laat printen of dat je ze zelf uitprint. Ben je een echte doe-het-zelver en print je ze gewoon thuis uit met je eigen printer? Zorg dan wel dat je voldoende papier en inktcartridges hebt!

Wees kort en bondig met tekst

De kunst van een pakkende flyer zit hem in de informatie die de flyer je geeft. Het is belangrijk dat de ontvanger van jouw flyer begrijpt wat de flyer wil zeggen. Een flyer is een klein papiertje waar je kort en krachtig informatie op vrijgeeft. Het is niet geschikt voor een boekwerk of twee kantjes vol aan informatie. Zet dus kort en bondig op de flyer wat je kwijt wilt en verwijs de ontvanger desnoods voor meer informatie door naar jouw website. En denk er aan: een flyer moet mensen nieuwsgierig maken!

Reageren is niet mogelijk.