Artikelen plaatsen op LinkedIn, wel of niet doen?
Tegenwoordig kunnen we niet meer om LinkedIn heen op de zakelijk markt, dat als we niet meer op Instagram heen kunnen in ons dagelijks leven. LinkedIn heeft zich als een onderdeel gemaakt in ons zakelijke leven en we lijken het te hebben geaccepteerd. Nu is het nog zaak om hier actief op te zijn (als je dat nog niet bent). Maar waar moet je beginnen met LinkedIn en wat voor een soort content is handig om te plaatsen? In deze blog leggen de LinkedIn specialisten van BuildSocial uit waarom je beter wel of beter niet een artikel kunt plaatsen op dit zakelijke social media kanaal.
Posts of artikelen op LinkedIn plaatsen
LinkedIn maakt in zijn algoritme onderscheid tussen posts en artikelen. Deze recente wijzigingen in het algoritme zorgen ervoor dat we steeds minder artikelen zien. Het is namelijk veel eenvoudiger om even snel wat te delen of in slechts enkele woorden iets te vertellen. Hiervoor hoef je niet een heel verhaal in een artikel uit te typen. Ook kan het zo zijn dat door alle berichten die op LinkedIn worden geplaatst het zo maar kan zijn dat jouw lange artikel helemaal niet opvalt.
Wel of geen artikel plaatsen dus?
Het posten van artikelen op LinkedIn heeft nog wel een aantal voordelen, ondanks dat deze helemaal niet gezien wordt in de nieuwsfeed. Een LinkedIn specialist ziet hier namelijk de waarde van dat deze gaat meetellen voor je online portfolio. Wanneer je vaker artikelen plaatst worden deze gekoppeld aan je LinkedIn profiel en hierdoor zal jouw vakkennis eerder onderstreept worden dan bij iemand die helemaal geen artikelen plaatst.
Of het dus interessant is om artikelen te plaatsen op LinkedIn hangt helemaal van jouw eigen beweegredenen af. Je hoeft voor een artikel op LinkedIn trouwens niet een nieuw artikel te schrijven. Je kunt ze ook delen. Dat is helemaal handig! En mocht je hier nou helemaal geen zin in hebben, dan kun je ook kiezen voor LinkedIn uitbesteden.