Alles start met een zoekwoorden onderzoek.

2 min read

Veel bedrijven beginnen weer met het investeren in online marketing. Hier zullen heel veel marketingbureaus heel blij mee zijn. Ook zij zijn namelijk heel hard getroffen door de pandemie. Veel bedrijven stopten namelijk per direct met “onnodige” uitgaven. Dat betekende dat diensten van externe partijen werden gepauzeerd. Ondertussen zijn bedrijven weer volop reclame aan het maken voor haar diensten of producten. Veel bedrijven starten dan ook weer met investeren in online marketing. We zien ook dat veel nieuwe bedrijven steeds meer gebruik maken van online marketing. De pandemie heeft bedrijven namelijk geforceerd om online producten aan te bieden. Een online-marketingbureau kan daarin erg behulpzaam zijn. Online marketing is namelijk ontzettend lastig en vraagt veel aandacht. Toch kan ik het mij goed voorstellen dat u geen beeld heeft bij wat een online-marketingbureau doet. Daarom vertel ik daar vandaag wat meer over.

 

Wat doet een online-marketingbureau?

Laat ik voor het gemak de werkzaamheden van een online-marketingbureau opsplitsen in twee onderdelen, namelijk zoekmachine advertenties en zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine advertenties spreken voor zich. Zoekmachine optimalisatie daarentegen is een complex proces met als doel om op een organische manier de website zo hoog mogelijk in de zoekmachine resultaten te krijgen. Beide van deze twee hoofdtaken beginnen met een zoekwoorden onderzoek. Een zoekwoorden onderzoek geeft namelijk een ontzettend sterke basis voor alle andere activiteiten. Een zoekwoorden onderzoek geeft inzicht in welke “keywords” gebruikt moeten worden. Met andere woorden, het vertelt waar jouw klanten op zoeken. Je moet proberen voor Google om zo relevant mogelijk te zijn. Dat brengt mij bij een tweede belangrijke taak van een online-marketingbureau, je kan ze namelijk ook SEO teksten laten schrijven. SEO teksten schrijven kan erg lastig zijn, hierin moet namelijk het zoekwoorden onderzoek worden toegepast.

 

Relevante content

Uiteindelijk is content het allerbelangrijkst. Want op basis van de content op jouw website bepaald Google hoe relevant jij bent. Een online-marketingbureau SEO teksten laten schrijven kan dus een heel goed idee zijn. Vaak is dit ook een hoofdtaak van zo’n bureau. Hierbij wordt het zoekwoorden onderzoek als uitgangspunt gebruikt. Dit is ook nog maar het topje van de ijsberg. Een online marketingbureau kan nog veel meer doen, alleen is dit eigenlijk wel de basis waar zij mee beginnen. Daarnaast doen ze vaak nog heel veel met advertentie ondersteuningen, linkbuilding, sociale media, en website bouwen. Alles om te zorgen dat jij online goed gevonden kan worden. Dat is door de pandemie alleen maar nog belangrijker geworden.